Dla większości przedsiębiorców kwestia konieczności posiadania strony internetowej jest czymś oczywistym. Problem pojawia się jednak, kiedy uświadomisz sobie, że samo posiadanie słabo widocznego adresu w sieci nie wystarczy, a nowo utworzona witryna nie dociera nawet do początkowo zaplanowanej liczby odbiorców.
Oczywiście chciałbyś aby Twoja strona była łatwo rozpoznawalna, często odwiedzana, czy kojarzyła się z pozytywnymi wartościami, dlatego zaczynasz szukać sposobu, aby ten cel osiągnąć.
Na początek warto byłoby poznać odpowiedź na podstawowe pytanie. Czego Klienci oczekują od Twojej strony internetowej? Tu zdecydowanie nie wystarczy ograniczyć się do najprostszej definicji tego wyrażenia, tj. zbioru informacji, znajdującego się pod określonym adresem internetowym.
Własna witryna biznesowa jest bowiem najważniejszą własnością posiadaną w sieci. To ona będzie odgrywać decydujące znaczenie dla wizerunku Twojej firmy i to dzięki niej będziesz mieć możliwość powiększenia swojej sprzedaży, ale tylko wtedy, gdy wcześniej zadbasz o jej odpowiedni rozwój.
Aby zaprojektować i stworzyć dobrą stronę internetową, trzeba wziąć pod uwagę wiele elementów, takich jak ciekawa i dobrze dobrana treść, przyjazny interfejs, umożliwiający łatwą i intuicyjną nawigację, czy atrakcyjny i interesujący projekt graficzny. Kluczowe znaczenie mają tu również dobra optymalizacja, responsywność, a przede wszystkim stabilność. Tekst jest najważniejszym zasobem na stronie internetowej. Wysokiej jakości oraz często aktualizowane i łatwo dostępne treści, są kluczem do pozyskiwania nowych użytkowników, w tym także naszych potencjalnych Klientów, a także najskuteczniejszym sposobem do zatrzymania ich przy sobie.
Pamiętaj, że internauci nie lubią długich treści, wolą te krótkie i z konkretnymi przekazami. Ważny jest również układ – najważniejsze informacje powinny znajdować się zawsze nad właściwą treścią, zachowując przy tym układ „piramidy". Ciekawie zbudowane początki zdań są niezbędne, aby przyciągnąć uwagę użytkowników. Idealnie byłoby też, gdyby podstawowe informacje o tym, czego szukamy, można było znaleźć już w pierwszym akapicie.
Zdecydowanie ważną kwestią jest zachowanie hierarchii w tekście, której podstawą są dobrze zdefiniowane tytuły i podtytuły (H1, H2, H3 itd.). Akapity muszą być krótkie i wyraźne. Przekaz powinien być zrozumiały i jasno wyjaśniać, czego dotyczy Twoja witryna. Niezwykle ważne podczas tworzenia treści jest uwzględnienie zasad SEO. W tekście muszą byc zawarte terminy, według których ludzie będą szukać Twoich usług lub produktów. Zbadaj słowa kluczowe i zdecyduj, dla których z nich chciałbyś się pozycjonować w wynikach wyszukiwania Google. Poznając potrzeby swoich Klientów, łatwiej będzie Ci pokazać im, co możesz dla nich zrobić i jak Twoje produkty lub usługi poprawiają ich życie.
Dobrze zaprojektowana struktura strony powinna nam zagwarantować optymalną nawigację, a tym samym sprawić, aby każdy odwiedzający mógł bez problemu znaleźć to, czego szuka.
Intuicyjny i prosty w obsłudze interfejs jest podstawą funkcjonalności naszej strony. Jako uzupełnienie wysokiej jakości treści, musi być przyjazny użytkownikom , gdyż to z myślą o nich jest tworzony. Przeanalizuj swój rynek docelowy – zastanów się do kogo kierujesz stronę, na jak częste odwiedziny liczysz oraz czy Twoi użytkownicy będą klientami wyspecjalizowanymi, czy zwykłymi odwiedzającymi.